Nemanāmā darba attiecību izbeigšana
    Uz ziņu sarakstu

    Nemanāmā darba attiecību izbeigšana. Jauna tendence, kas biedē darba devējus, vai izdomāta problēma?

    Nemanāmā darba attiecību izbeigšana. Jauna tendence, kas biedē darba devējus, vai izdomāta problēma?

    Jēdziens „nemanāmā darba attiecību izbeigšana” sociālajos tīklos kļuva populārs 2022. gada otrajā pusē. Taču ko ietver šis jēdziens: kādi ir tā rašanās iemesli un kā darba devēji var izvairīties no šīs parādības? Atbildes mums sniedza Stafferty Baltics rīkotājdirektore Aušra Bendikaitė.

    Aušra, kas ir nemanāmā darba attiecību izbeigšana?

    „Vienkāršiem vārdiem runājot, tas ir process, kad kādā brīdī darbiniekiem zūd interese darba procesā izpildīt papildu uzdevumus, kas nav atrunāti pienākumu sarakstā, tādējādi pakāpeniski distancējoties no uzņēmuma ikdienas un komandas. Viņi ierobežo savu iesaisti uzņēmumā tiktāl, ka kļūst „nemanāmi”, un kādā brīdī vienkārši izbeidz darba attiecības.”

    Kādi, jūsuprāt, ir šīs parādības galvenie iemesli?

    „Personālvadības jomā šī parādība nav jaunums, jo darbinieki jau gadiem ilgi ir nemanāmi mainījuši darba devēju, meklējot jaunas iespējas, taču tikai nesen šī tendence pakāpeniski kļuva izplatītāka.

    Es sliecos piekrist vairuma ekspertu viedoklim, ka šī tendence varētu būt negatīvs rezultāts globālajai pandēmijai. Kamēr daudzi darba ņēmēji zaudēja darbu, citiem bija daudz laika savas karjeras izvērtēšanai: viņi analizēja, vai alga atbilst pienākumiem un vai amats nodrošina pietiekamu darba laika un privātās dzīves līdzsvaru.

    Cits būtisks aspekts ir izdegšana darbā. Daudzi darbinieki sāka labāk apzināties savas garīgās veselības nozīmi un sekot līdzi pašsajūtai, lai konstatētu, vai darbs rada viņiem stresu.

    Visbeidzot, arī komunikācijas trūkums starp darbinieku un tiešo vadītāju var būt iemesls nemanāmai darba attiecību izbeigšanai.”

    Vai jums ir kāds padoms darba devējiem, kuri saskaras ar nemanāmu darba attiecību izbeigšanu?

    „Darba devējiem noteikti jāizvērtē savi darbinieki individuāli. Taču vēlos akcentēt trīs būtiskākos aspektus.

    Vispirms iemācieties sadarboties pārmaiņu procesa laikā. Uzmanīgi ieklausieties darbiniekos un demonstrējiet, ka esat guvuši atziņas no viņu ieteikumiem, īstenojot ieteiktās darbības. Vai arī paskaidrojiet, kāpēc dažus priekšlikumus nevar īstenot.

    Ļaujiet saviem darbiniekiem pieņemt lēmumus, nekontrolējot katru soli – darbiniekiem ir svarīgi apzināties, ka jūs uzticaties un ka viņu viedoklis tiek novērtēts. Darbinieki vēlas sasniegt mērķus, balstoties uz savām vēlmēm, vērtībām un spējām.

    Neaizmirstiet radīt mērķa izjūtu. Vairumā uzņēmumu darbinieki uzskata, ka viņi iegulda savu laiku darba pienākumu izpildē un neiesaistās uzņēmuma ikdienā, jo nejūtas piederīgi kaut kam īpašam. Individuālās vai komandas sanāksmēs vadībai ir jānosaka uzņēmuma misija un jāintegrē mērķa izjūta visā uzņēmuma struktūrā.

    Darba attiecību izbeigšana ir standarta parādība, kas sastopama pat vadošajos uzņēmumos. Taču darba devēja pienākums ir uzturēt darbinieku motivāciju, radīt pozitīvu darba vidi un censties apmierināt darbinieku vajadzības, lai pēc iespējas ilgāk noturētu savus labākos speciālistus.

    Stafferty Corporate Websites
    Загрузка...
    Хочу в Stafferty!
    Загрузка...
    Заявка на услугу
    Загрузка...
    Logo Stafferty
    Загрузка...
    Logo Stafferty
    Загрузка...
    Logo Stafferty
    Загрузка...